Habis madu sepah dibuang?

Assalamualaikum, ehem..post hari ni agak pelik sikit coz kebiasaannya jarang untuk tulis title berkaitan peribahasa ni, tapi tiba2 hari ni TERrajin plak..maybe sebab dah kena kat batang hidung sediri kot, J haha..cut! ok, let’s take a look at the title above, hmm..nape boys zaman sekarang ni suka mengamalkan prinsip peribahasa ‘HABIS MADU SEPAH DIBUANG’? (p/s: ni bukan bermaksud lain ok)  bagi aku yang dah kena macam ni, dengan kawan BAIK sendiri, huh, it’s annoying babe! Hanya kerana 1 perkataan yang ditaip dengan niat untuk bergurau, tapi nah..hamek kau! Dibalas baik punya, macam machine gun seyh..m16 pon kalah..adakah seseorang itu LAYAK digelar sahabat apabila individu itu sendiri dengan sengaja dan dalam keadaan siuman, MEMAKI HAMUN kawannya sendiri? Dengan perkataan yang memang boleh buat hati sape2 yang bace pecah berderailah kan..tapi aku still face him, balas mesej tu untuk buat dia berhenti maki2 aku, tapi aku rase dia pedulik ape, dia tetap go on, insulting me with those words yang memang menyakitkan hati, especially girls like me, memang la kadang2 kita nampak orang tu luaran macam keras je kan, tapi pompuan tetap pompuan la..sekeras mana pun hati dia, tetap akan berderai jugak la kalau KAU buat macam tu. Aku bukan kawan2 lelaki kau yang kau boleh bergurau senda maki2 camtu. Aku pun ada hati jugak. Mungkin aku boleh tolak tepi la kan perkataan yang ko TUJUKAN untuk aku tu..tapi kau jangan ingat aku lupa, setiap butir perkataan tu, aku ingat! Kau maki aku guna perkataan tak senonoh. Kau ingat aku tak paham? I’M NOT STUPID! Dan perkara yang akan aku ingat sampai bila2 ialah KAU ADA KE KAU TAKDE KE DALAM HIDUP AKU, HIDUP AKU TETAP SAME JE, TAKDE BEZA! Itu ayat yang kau taip dalam mesej kau, dan hati aku yang dah lame retak seribu, terus berderai jadi pecah..thanks sangat2 kawan. Aku bukannya nak mengungkit.tapi segala masalah yang kau dapat. Masalah kau yang bertimbun2, macam gunung everest tu.masalah kau yang meliputi segala aspek tu. Haha, memang kau akan humbankan kat aku. then! Kau boleh hantar statement kau kat aku yang aku tak membawa apa2 dalam hidup kau. Yes! I love it! Masalah kau yang aku tolong selesaikan tu? Yang aku tolong fikir tu? Yup! Sekarang aku paham peribahasa tu. Kau memang SELFISH! Kepala batu! Dan semuanya! Fullstop! Aku takkan lupa apa yang kau buat kat aku. Till i die! Kau memang tak kenang budi! Sekarang aku memang dah tak nak ada dalam hidup kau tu. Ye la kan? Aku ada ke takde, it doesn’t mean anything to u! aku doakan kau BAHAGIA sentiasa. Live ur life till ur last breath. And success dalam hidup kau. Tapi 1 benda yang perlu kau ingat kawan! KARMA! What goes around comes around! Remember that! Apa yang kau buat sekarang. Kau akan dapat balik.CASH! N macam mana kau buat aku, kau akan rasa jugak suatu hari nanti.Fullstop!

kata hati:  it's over!

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers